Friday, July 1, 2011

Bukan Ultraman Tiga punya kisah tapi Tiga T

gambar sekadar hiasan :)

Today: 1st July

Currently hating number 6 and 7, hating Wednesday, hating to open facebook, and mostly hating myself because tak pasal-pasal tensi n gelabah semacam.
You know why? Because it's IB Results Day.

UPSR
Seingat sayalah, time tu bulan puasa.so, ada kafbarokaaliftanun... Sebelum tu, punyalah hati riang ria kondifen siap duk uli tepung nak buat almond london gitu. Nak dekat pukul 10 barulah dengan perasaan hepi nek kete g skolah. Yang pasti, hepi nak jumpa kawan tu lebih. Hoho. Actually, bukan hepy n xrisau sebab kondifen. Sebab, 'ada aku kisah?' punya persoalan kot. Maklumlah, kanak-kanak ribena. Stok ribena habis lam peti baru kisah. N alhamdulillah, allah tetap memberi nikmat kepada hambanya yang xmengerti ketika itu...

PMR
Wow, PMR cam xboleh blah. Pukul 10 kuar result, pukul 8 pagi lagi nenek,mak,abang,adik2 dan xlupa saya skali duk tercegat luar kelas. Ye, saya tau, mak saya memang semangat dalam bab-bab macam ni...kes xboleh tido malam, abes semua orang dia kejut awal2 pagi. Disebabkan cikgu xsampai hati tengok muka mak saya yg macam zombie ate my neighbours, maka dengan specialnya sayalah pelajar berdedikasi pertama yang mendapat result aritu. N alhamdulillah again, semangat itu tak sia-sia.

SPM
Baru je abis latihan menjadi wirawati yang berkakilebar, terpaksa pulak berkejaran ke sekolah yang nun terletak di Taiping, kota yang kini tiada lagi makhluk spesial yang bernama Michael. Pergh, sepanjang perjalanan, saya nampak huruf B la kat bukit, huruf C la kat tasik. Yang pasti A tak nampak-nampak. Tulah kau. Orang study, ko main2 ye wirawati?! Cuak kot. Yang bestnya, dis time saya antara manusia yang terakhir amek result. Bila sampai, rasa macam hot gila.OMD!!!. Ramai pulak pengiringnya. Bila tengok slip, rasa cam sedih gak mula2...Sebab banyak A2...Tiba2, "Yana, ni slip ko lah. Cikgu tersalah bagi."Huh...terkejut Boboi. Nasib baik xsempat nak semput. N alhamdulillah, saya rasa Allah neyh amat pemurah terhadap hambanya ini.Wuwu...sodeyh...

IB Results
Tertekan.Takut. Yet still Tawakal

1 comment:

Kech-ING Bel-ING