Friday, February 25, 2011

P/S I LOVE YOU (post berunsur matang=))


One day, a girl went to surau KMB...
as a positive thinker*yela xkan nak sangka buruk kat kawan*,
she said to herself:
"oh...diorang datang pasneh la kot. maybe g makan kat ds or shopping kat koop dulu"
so, she just sat alone, watching group by group of people coming into the surau
she look at her old watch, wondering:
"it is almost 10.35...where are they?"
then, a voice reciting surah al-mulk is heard,
she could not focus on her reading as she still wonder:
"why everybody else has a friend to share al-quran with?"
she was disheartened,
until the edge of hajat prayer,
she still cant see anyone that she knew...

Then, at room,
she wondered again:
"ish...sebab kecik macam tu pon aku sedih..."
suddenly, the girl was shocked,
she felt like wanna cry...

"Ya Allah, ampunilah aku kerana menyimpan sakit hati apabila kawan-kawan ku xdiberi peluang untuk tunaikan solat hajat di rumah-MU...tapi Ya Allah...ampunilah aku. Ampunilah aku kerana xpernah bersedih apabila selama ini aku lambat untuk sujud kepada-MU. Beginikah perasaan-Mu ketika aku lambat datang menghadap-MU?..kecewa...sedih...marah...kerana cinta-Mu kepada hamba-Mu, Ya Allah...kau mengharapkan agar hamba-Mu selalu datang awal untuk mengadu kepada-Mu. Hari ini baru hamba-Mu faham. Alhamdulillah..."

Then, the girl started to improve herself.
Never to be late to 'meet' Allah...

MOH SOLAT AWAL KAWAN-KAWAN^^

Kalau anda sakit hati apabila
lama tunggu orang keluar dari jamban
lama tunggu kawan bersiap time nak g outing
lama tunggu nak amek lauk kat ds
lama tunggu orang cucuk duit kat ATM
n sewaktu dengannya...
apalah perasaan sakit hati tu..
kalau nak dibandingkan dengan kelewatan kite tunaikan solat...kan3???


No comments:

Post a Comment

Kech-ING Bel-ING