Monday, May 30, 2011

what u did is what u will get

Just finished reading a novel. And sangat tersentap bila baca perenggan ni:

"Ya Allah. Hamba-MU ini terlalu ego. Ego untuk mengakui perasaannya. Ego untuk meluahkan perasaannya. Tetapi perlukah aku merendahkan ego semata-mata untuk kaum adam? Bukankah itu namanya merendahkan maruah? Ya Allah, aku bersyukur. Mungkin dengan ego ini aku terlindung daripada perkara-perkara maksiat. Mungkin jika tiadanya ego ini, sudah lama aku keluar bebas bersama orang yang bukan muhrim ku. Ya Allah, aku mohon sentiasa berlindung denganmu. Amin."

And remember:

"Dia menciptakan perempuan yang baik-baik untuk lelaki yang baik-baik..."
and also remember:

"Jangan terlalu menyukai sesuatu perkara kerana kelak kamu akan membencinya,
jangan terlalu membenci sesuatu kerana kelak kamu akan menyukainya..."

So, fikir-fikirkanlah... :) PEACE NO WAR

No comments:

Post a Comment

Kech-ING Bel-ING