Sunday, March 13, 2011

the 'uniqueness' of my last journey

yohoo...no more balik bermalam...
no more clearance...(except the major clearance where I need to rearrange my room back..-__-")
n the most important...
no more travelling alone in KTM n LRT...

but
I seriously need to tell my story about travelling alone...hoho
scary movie?depends on how you see it...
cer citer...cer citer

i considered to take KTM instead of ERL...
as there was only about 6 RM 1 note in my purse..-___-"
about 4pm, I tumpang AHA's brother's car to go to stesen KTM UKM...
yela...no money to ride taxi ma...

dipendekkan citer,
at one stesen neyh, as a human being who had been to kelas kenegeraan during plkn,
i considered to help a lady going out from the trail which was so-overly-fully loaded with jejaki-jejaki Malaysia...
penegasan disini:JEJAKI actually lebih ganas dari JEJAKA MALAYSIA..eventough KTM tu da penoh tahap ketiak, rambut masam n whatsoeva da boleyh bau, diorang still nak masuk gak...
other jejaki malaysia yang tidak lansung bertatasusila teros serbu masuk after the last passenger coming out..
then, there goes where i was stucked...
my beg was inside...n i was outside...

but luckily, there was a sister(as she looks older than me) pull my hand and try to get me in...
pheww...
she held my hand tightly...because i cannot hold any other pemegang yang disediakan..
dipendekkan cer lagi, she had protected me until the last station...
masa orang len nak serbu masuk, mesti die cover I xnak bg orang len hempap-hempap I...pergh...memang heroin of the year la...

sampai stesen sg.buloh...
die pesan kat I:jaga diri leklok...jangan terlalu bek sangat kat orang sampai diri sendiri tergadai...after this, turun KTM n tunggu ur sis kat stesen bas...kat situ ramai la orang sikit..da nak gelap neyh...
then she smiled...

after turun KTM...yeah, i was not mistaken that she did turun from the trail with me...yet i cannot see her...i tried to search for her..but still dia hilang macam tu jerh..

kat stesen bas tuh...macam2 yang aku pk kan...
persoalan 1:how did she know saya akan turun di KTM sg buloh?
persoalan 2:how did she even know my sis will fetch me?
persoalan 3: where did she reallly go?
persoalan 4: WHO IS SHE?

teros tergigit jari I...OHEMMGEE...xkisahlah siapa dia, apa dia,,,bla3...dah la maghrib..oh tidak,,,tutup telinga...
anyway,..i was so grateful...niat dye baik okeyh
tengok...ALLAH TOLONG HAMBANYA DALAM PELBAGAI CARA...
kalau xde 'akak' tu time tu, alamatnya beg aku yang penoh dengan buku IB da hilang...wuuu...

unik x? unik kan...huhu><

No comments:

Post a Comment

Kech-ING Bel-ING