Thursday, March 3, 2011

first day in KMB-->ce citer lapok I

23 Jun 2009

Kelihatan sebuah kereta kancil hijau menyelit memasuki pintu pagar. Walaupun kereta itu kecil dari pandangan luar, tapi orang kat dalam tu, pergh, rasa cam sardin dah siap masak. Tunggu siap roti bakor je. Banyak kereta mewah telah memenuhi kawasan parkir yang disediakan; mercedes? BMW? honda? toyota? Audi? ha..apa lagi ko nak? ya, sebahagian kecil sahaja kereta berlambangkan proton. Aku memerhati kawasan sekeliling.


Hmm...dah macam aku jangkakan. Pergh, bling-bling melilap sana-sinun. Mak aih, neyh mesti anak datuk ramai neyh. Muka pelajar-pelajar yang mungkin jadi rakan seperjuangan aku gak terbahagi kepada tiga expression:
-muke ketat macam sembelit-->maybe cuak kot..beselah pesday kat kmb neyh...
-muka sedih macam nak angkat kaki lari tang-tang tu gak balik rumah
-muka excited cicak xsabo nak berkenalan, "hye..my name is bla..bla..bla..u?"..whateva

Pestime kaki menjejakkan kaki di foyer, pergh..dah boleh rasa da aura dye...meletop..tambah pulak trpampang kat situ phrase"IB WORLD SCHOOL"..mak aih..aku masuk world school kot...haha..sekolah lagi ko ye yana...

then, hari diteruskan dgn perasaan yang xpuas hati...isunya begini:
-->saya pakai kasut tinggi, warna krim*paham-pahamla sebab ap*
-->pastu kena tahan ngan cikgu time daftar sebab xikot peraturan...
wadehek la katakan...
-->aura ke-eldipian(LDP) still membuuak membuatkan ak lawan balik
"la..lam buku daftar xcakap pon...kata kasut hitam tu time kelas...neyh bukan kelas lagi..baru daftar"
omaigod...lancang mulut ko yana...nasib bek cikgu tu xingt muka ak..ak pon xingat muka cikgu tu..-____-"
cikgu tu usha smcm je kat aku...maybe dye cakap
"hmm..ad ciri IB student di situ..risk taker betol.."cewahh

pastu, bla~~(lajukan tape)
sampaila aku kat bilik..
to be continued after ceramah...sabor je la...hihi

No comments:

Post a Comment

Kech-ING Bel-ING