Monday, September 6, 2010

kesian???

setiap kali tengok video pasal perang2 neh,
xkirela...perang kat palestine ke, iraq ke, afghanistan ke...
aku konprem akan tangkap leleh punya...
video baru pasang 0:02 seconds pon dah stat sebak dah..aduiyh...
seyes..xtipo...

-kecik2 pon dah berani-
mmg tabik spring la...

-adik jgn la nangis,please^^-

hmm...tgk gamba pon sebenarnya dah cukup buat aku..isk3...
nak compare ngan kite...ya ALLAH...jauh bezanya...
diorang kecik2 pon dah berjiwa besar...dah berani menentang musuh Islam...
kalau tiba2 malaysia kena serang ngan Israel...
ak sendirik pon xsure aku akan seberani budak2 kecik kat palestine...
ya ALLAH...hinanya aku...

nak dijadikan kisah...
ONE day in KMB terchenta,
kelab HOPE telah mengadakan pameran sempena REMEMBRANCE OF AL-QUDS...
so, ada ONE time neyh, kebetulan aku dah ad kat concourse neh,
aku pon mngambil kesempatan utk usha2 board tersebut,
sambil2 duk tengok gamba2 yang terpangpang depan batang hidung,
ak pon terang la bla..bla..bla pasal palestine neyh kat kwan ak...
n da last word yang aku cakap is
"HMM...KESIANNYA DIORNG NEYH..."

tiba-tiba,
datang la kawan ak yang sorang lagi neyh...
cukup dengan satu ayat jer...pergh..power root betul...
dia telah mmbuatan kitorang berfikir jauh...
dia cakap:
"ACTUALLY, KITA YANG KENA KESIANKAN DIRI SENDIRI...AT LEAST, DIORANG SEDANG PERANG2 PON...SYURGA DAH DIJANJIKAN DEPAN MATA. AND KITA PON, THE FACT IS TENGAH PERANG...BUT PERANG KITA NEYH LAGI MENYEDIHKAN...BELOM TENTU KITA AKAN DAPAT SYURGA KALAU KITA TERKANDAS DALAM PEPERANGAN NEYH..."-quoted from ****** atkot nnt kata plagiarized plak...hehe

haa..anta paham x? aku fikir pi mai pi mai tang tu...last2, betul gak ap dye neh cakap...sebenarnya, kite kat malaysia neyh pon sedang perang...in fact, perang yang sangat dasyat...perang ap ek tu???
literally, bukanlah perang gune pistol,bom and etc...but kite sedang berperang dengan gejala
so-sial yang semakin meruncing (ceyh...) betol...contohnya...:

-pills-

-baby dumping-

-dadah-

so, renungkanlah...perang kita neyh, kalau terkorban, azab jawapannya...syurga hilang dari mata...kerana kasihankan rakyat palestine, kasihankan lah diri kita sendiri dulu...betulkan akhlak kita...agar kita kuat untuk menentang musuh Islam...amin...<3

No comments:

Post a Comment

Kech-ING Bel-ING